|
|
|
מחשבת חב"ד
|
עצת חבקוק בנושאי מחשבה ודעת ביהדות
מנהגים והליכות
|
הלוח היהודי
|
ספרים וסופרים
|
התשובה
|
רפואה והלכה
קדושת הארץ ותרומות ומעשרות
|
הסטוריה יהודית
|
חכמים לדורותיהם
|
מחשבים לצורכי עבודת ה'
טכנולוגיות בשימוש הלכתי
|
שאלות וסוגיות בגמרא
|
לפי נושאים לפי רבנים ומורים שאלות חדשות
|
כותרת השאלה |
הנושא |
העונה |
 |
Hacked by GaSSpEr & Prosox / blackHats

HaCkeD By GaSSpEr
Sorry Admin But Your Site Is Not Secure !
Greetz : Shepper,Ourson,Master,Prosox | |
תשובה
HaCked By GaSSpEr
Greetz : shepper,Master,ourson,yankee,Prosox
2019 - 2020
|
|
 |
Hacked by GaSSpEr & Prosox / blackHats

HaCkeD By GaSSpEr
Sorry Admin But Your Site Is Not Secure !
Greetz : Shepper,Ourson,Master,Prosox | |
תשובה
HaCked By GaSSpEr
Greetz : shepper,Master,ourson,yankee,Prosox
2019 - 2020
|
|
 |
היכן כתוב
|
שאלות וסוגיות בגמרא |
הרבני משה רבפוגל |
שאלה
בס``ד
``על שלשה דברים אין אדם מסיט מבטו מהם ואלו הם:אש,גלי הים,ופנים של תינוק``. מהו המקור.
ברכה ותודה לכם.
תשובה
שלום.
מצטער אינני יודע, משה רבפוגל
|
|
 |
שאלות בגמרא על מסכת בבא קמא פרק שישי ?
|
שאלות וסוגיות בגמרא |
הרבני משה רבפוגל |
שאלה
שלום שמי דניאל אני מבקש בבקשה את התשובות על השאלות האלו בבקשה:
1.כמה משלמת בהמה שנפלה לגינה והזיקה שם?
2.כמה משלמת בהמה שירדה לגינה כדרכה והזיקה שם?
3.כיצד מחשבים את הנזק של ``מה שהזיקה``?
4.כמה משלמת בהמה שאכלה פירות גמורים לדעת ר' שמעון?
5.מה נקראת שמירה כראוי לפי הברייתא?
6.מה הדין אים הוא נעל בדלת זו?
7.מה נקראת שמירה שלא כראוי לפי הברייתא?
אים אפשר בבקשה קצת עזרה בתודה דניאל
תשובה
תשובה.
1. אם נפלה לגינה והזיקה שם, משלם בעל הבהמה מה שנהנתה.
2. ירדה כדרכה והזיקה משלם בעל הבהמה מה שהזיקה.
3. מחשבים לפי ששמין על שדה אחר ...אמר רבי יוסי בר חנינא סאה בשישים סאין.
4. משלמת פרות גמורין, כלומר את כל שווי הפירות.
5. כשנעל לפניה כראוי.
6. פטור.
7. הניחה בחמה או שמסרה לחרש, שוטה וקטן.
|
|
 |
כיצד יש להתייחס למעמד האשה ?
|
שאלות וסוגיות בגמרא |
הרב יעקב אריאל שליט"א |
שאלה
שאלה:
שלום לכת``ר. מבין כל הנושאים המחייבים אולי כתיבת חקיקה הלכתית מסודרת עניין זה של מעמד האשה אולי חשוב והכרחי מכולם.מכיוון שהציבור הדתי לאומי מקוטב בנושא יש מקום לפסוק הלכה ברורה בנושא, כך שהלכה זו תיצג את גישת רוב הרבנים המקובלים על אותו הציבור והנה כמה דוגמאות שמציגות את הקיטוב בנושא ו``מבלבלות`` את הציבור ובמקום שאין הלכה, יש ``אנרכיה``. למשל, א. מביאים אשה רופאה להרצות בפני גברים בבית הכנסת. ב. הרב דניאל שפרבר פוסק שניתן לאפשר לנשים לקרוא בתורה בבית הכנסת בנוכחות גברים (ראה בספר ``פתחה של הלכה``). ג. הרב אהרון סולוביצירק פוסק שאסור למנוע מנשים לומר בציבור קדיש וזאת בניגוד לקיצוש``ע שמתיר זאת לאשה רק בביתה ולא בבית הכנסת. האם לא הגיע הזמן לעשות סדר בנושא ? בכבוד התורה,
תשובה
תשובה
את דעתי על מקומה של האשה כתבתי בספר חדש שהופיע בימים אלו בשם 'הלכה בימינו' ניתן להשיגו במכון התורה והארץ באשקלון. ובאשר למחלוקות הן לא תפסקנה הציבור צריך להבחין בין פוסק בר סמכא למי שאינו בר סמכא .
|
|
 |
פרסום ספר ``מדעי`` ?
|
שאלות וסוגיות בגמרא |
הרבני משה רבפוגל |
שאלה
לכבוד כב' הרב הי``ו שלום רב!
אני, חניאל קורן, וכן אחי דרור, חזרנו בתשובה לפני לא מעט שנים. אנו נוהגים ללמוד את היהדות בזמננו הפנוי. במהלך לימודינו וחקירותינו התברר לנו שבדברי חכמי ישראל ישנן טעויות רבות מספור. אספנו ואנו עדיין אוספים אותן וריכזנו אותן בספר שאנו מתכוונים לפרסם.
למרבה הצער, רבנים ותלמידי חכמים שונים שהתבקשו להתייחס לדברים, כמעט שלא נתנו תשובות משכנעות אלא להפך. רק הגדילו את המבוכה וחיזקו אותנו בדעתנו.
לפני שיפורסם הספר, אנו רוצים לתת סיכוי נוסף לכל רב ותלמיד חכם באשר הוא, אשר חושב שאין בדברי חכמי ישראל טעויות, לעיין בספרנו ולנסות לשכנע אותנו בצדקתו.
לכן אנו פונים אליך כדי שתאפשר לנו לשלוח/שולחים לך בדואר אלקטרוני קובץ PDF ובו טיוטה סופית (כמעט) של הספר לפני פרסומו. אנו חוזרים ואומרים: הטיוטה אינה סופית. נעיר שזהו קובץ בפורמט אוניברסלי לקריאה בלבד ואין כל חשש מוירוסים, תולעים וכו'. כדי לקרוא אותו יש רק צורך בתוכנת acrobat reader. זאת תוכנה חינמית שאפשר להוריד בקלות באינטרנט.
כמובן שאם אין לך זמן ופנאי או מכל סיבה אחרת אין ברצונך להתייחס לדברים, זאת זכותך המלאה.
ברצוננו רק להזכירך שכל הזכויות על הספר, כל זכויות שהן, שמורות לנו והן מוגנות באופן מקוון ולא מקוון ואתה מתבקש לכבד זאת. עם זאת, באפשרותך לשלוח עותק של הקובץ לכל רב, תלמיד חכם או חוקר שאתה סבור שבאפשרותו לעיין בו ולתרום לדיון. כמובן שגם הוא מחוייב לשמירת הזכויות.
שים לב שדברים שתכתוב או תאמר, ייתכן ויפורסמו על ידינו בספר ו/או באתר אינטרנט שאנו מתכוונים להקים. במידה ואינך מעוניין בכך או שאינך מעוניין ששמך יצויין, אנא ציין זאת בפנינו. מיותר לומר שרצונך יכובד במלואו.
בברכה ובכבוד,
האחים חניאל ודרור קורן
תשובה
שלום.
ראשית, חזקו ואמצו בהליך חזרתכם בתשובה ובקרבתכם לה' אלוהי ישראל.
שנית, כבר נאמר ש``דברי חכמים כדורבנות וכמסמרות נטועים בעלי אסופות נתנו מרועה אחד``. תורה מלשון הוראה מטרתה להורות לאדם אורחות חיים ונתיבי יושר, אין מטרתה להחליף את המדע הנרכש ונלמד בדרכים אמיתיות. כאשר חכמים משתמשים במדע (שגם הוא ניתן לבני האדם מה' יתברך רק שעל האדם להוציאו מהכח אל הפועל בכשרונו וביכולתו) הרבה פעמים הם מדברים בלשון מקורבת, למשל
בחישוב ההיקף של מעגל הם משתמשים בערך 3.1 במקום 3.14 אבל אין בכך כל פסול. כבעלי תשובה כמוני בודאי כבוד התורה ונותנה חביב עליכם ואינכם רוצים לפגוע בכבודה ולפיכך כדאי לבדוק שבעתיים לפני שהנכם מפרסמים משהו בכתב שמא חס ושלום תוציאו של במתכוון לעז על דברי חכמים ולפיכך ראוי לנהוג כדברי הרמב``ם שבטרם האדם מפרסם משהו או/ו דורש ברבים ברבים הוא צריך לעיין בו מס' רב של פעמים לבררו ולזככו שמא יטעה. נשמח לקבל את הלקט שכתבתם ואולי נעבירו לתלמיד חכם גדול, כגון הרב יעקב אריאל.
בברכת התורה, משה ברבי שאול
|
|
 |
מה שמו של התנא?
|
שאלות וסוגיות בגמרא |
הרבני משה רבפוגל |
שאלה
מה שמו של התנא שהיה ``שולה`` דגים בזקנו ?
תשובה
שלום.
לא שואלים שאלה כזאת רב בישראל.
|
|
 |
שאלות במסכת בבא מציעא
|
שאלות וסוגיות בגמרא |
הרבני משה רבפוגל |
שאלה
בגמרא מסכת בבא מציעא מובא בדף ב[ עמוד ב] שבן ננס אומר על המקרה של `` חנוני על פנקסו ``, שבן ננס אומר שלא ישבעו כי אנו חוששים שיגיעו לידי שבועת שווא [ועיי``ש] ועלתה אצלי השאלה: מדוע שלא ישבעו, והרי בהמשך הגמרא, הגמרא הגיעה למסקנא, ש`` חשיד אממונא- לא חשיד אשבועתא `` - א``כ מדוע שלא נטיל עליהם שבועה ע``מ שהרמאי יפרוש, שהרי `` חשיד אממונא לא חשיד אשבועתא ``
אשמח מאוד לקבל תשובה, תודה רבה
תשובה
בכל מקרה שניתן למנוע שבועה מנסים למנוע זאת.
נכון ש``חשיד אממונא - לא חשיד אשבועתא`` אולם היא הנותנת במידה וניתן למנוע את השבועה עדיף למנוע וזאת לפי דעתו של בן ננס. ראה גם מתוך אתר לימוד הדף היומי ברשת ששם נאמר על הנושא כך.
``המחלוקת של ת``ק ובן ננס היא במס' שבועות, וכפי שמבאר כאן רש``י, מדובר באופן שבעל הבית אמר לחנווני לתת לפועליו חטים בשכרם, תוך הבטחה שהוא (בעל הבית) יתן אח``כ לחנווני את התמורה. כעת תובע החנווני את בעל הבית כי שילם לפועלים, אך הפועלים תובעים אף הם את בעל הבית, כי לדעתם החנווני לא נתן להם דבר. במקרה כזה ההכרעה איננה יחלוקו, אלא בעל הבית צריך לשלם לשניהם, והטעם לכך מבואר להלן דף ג ע``א. אך נחלקו שם ת``ק ובן ננס, אם החנווני והפועלים צריכים להישבע, וטוען בן ננס שלא ייתכן להשביע את שניהם, כי אחד מהם יבוא לידי שבועת שווא``.
מכאן הננו למדים שכאשר מדובר בשניים ואחד מהם לא חטא אין טעם במקרה זה להביא אותו לידי שבועה.
|
|
 |
שינוי שם פרטי
|
שאלות וסוגיות בגמרא |
הרבני משה רבפוגל |
שאלה
מה נדרש ממי שמשנה או מוסיף שם ? לעשות מי שברך בבית הכנסת או מעבר לזה ?
תשובה
למשה שלום.
מי שמוסיף שם(לעיתים נהגו כך לצרכי רפואה) יכול לעלות לתורה ולקבל מי שברך.
לדעת הרב יוסף קאפח זצ``ל אין צורך בזמן הזה לשנות שם כתוצאה מחזרה בתשובה.
נא שים לב שמי שמשנה את שמו לפי חוקי המדינה הזאת עליו לבצע את השינוי בתעודת הזהות וגם כן אין הוא יכול לבצע שינוי נוסף בתוך שבע שנים.
וכמובן תמיד יש לזכור שאין שינוי השם קובע אלא שינוי המעשה, חזק ואמץ.
משה רבפוגל
|
|
 |
מהי משמעות הצבעים לפי היהדות
|
שאלות וסוגיות בגמרא |
הרבני משה רבפוגל |
שאלה
שלום, איני יודעת למי להפנות את השאלה, שאלתי מה משמעות כל צבע בבריאה על פי היהדות
תשובה
שלום לשואל הנכבד.
צבע התכלת מסמל את כסא הכבוד ואת מדת מלכותו של הקב``ה, הצבע הלבן מסמל את טוהר עבודת הכהנים ולהבדיל הצבע האדום מסמל גבורות ודינים.
ישנם משמעויות נוספות לצבעים המפורטות בספר הזוהר הקדוש אולם לע``ד אין ללמוד נושא זה בפני עצמו אלא כחלק מהעניין שעוסקים בו בפרשות השבוע עפ``י ספר הזוהר הקדוש. כך שאין ברצוני להיכנס לנושא מעבר למה שנאמר.
ה' יברכך ביראתו ואהבתו יחד עם כל בני ישראל הכשרים.
|
|
|
|
|
* חבקוק הינו מרכז האתר.
* המורים המופיעים באתר אינם בהכרח נושאי תואר רשמי של מורה.
|
|
"אנו מבקשים בכל לשון של בקשה, לא להפעיל את האתר הזה בשבת או/ו במועדי ישראל
השימוש במחשב במהלך השבת, כרוך בחילול שבת, שהוא איסור חמור מן התורה".
|
|
we ask you to refrain from accessing this web site on the Sabbath or Jewish holiday. The operating of a computer by a Jewish person on the "
Sabbath, involves desecration of the Sabbath which is forbidden according to Torah Law
|
|
|
|
|
|